Träning och hälsa

torsdag 17 januari 2013

Intensivt träningspass

 Intensivt träningspass


Igår stod HIT på schemat. Har aldrig provat det men ska tydligen vara fruktansvärt intensivt där blodsmak i munnen är helt normalt. Jag var verkligen supertaggad innan passet men när jag skulle hämta ut min biljett visade det sig att passet var inställt. Å gissa om jag blev besviken!! Men jag lyckades ladda om och bestämde mig för att köra ett intensivt pass på gymmet med mycket puls.

 Passet bestod av 4 minuters intervaller och 4 övningar. Först körde jag en övning i 4 minuter och vilade 2 minuter och sedan körde jag nästa övning i 4 minuter o.sv.
  • Drog stora däck, jobbigt för både rygg och baksida lår.
  • Gång med kettlebells.
  • Björngång
  • Burpees med armhävning
Var helt färdig efteråt. Vilade några extra minuter och sedan körde jag trappan. Gjorde 3 övningar som jag gjorde enligt 10-9-8-7.... Alla 3 övningar gjordes i följd och ingen vila mellan.
  • Situps
  • Ryggups
  • Sidoarmhävningar
Kände mig riktigt nöjd efteråt :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar