Träning och hälsa

tisdag 15 januari 2013

Grön smoothie dag 3

Grön smoothie dag 3

Dag 3 med gröna smoothies och jag börjar tycka mina drinkar känns riktigt fräscha och friska. Längtar nästan till jag får ta fram min smoothie, dricker den oftast på förmiddagsfika. Det bästa är att dricka den till frukost för att tillgodogöra sig så mycket näringsämnen som möjligt. Men på veckodagarna är jag väldigt beroende av en rejäl frukost så sparar därför min smoothie till förmiddagsfikat. Jag upplever att jag får en liten energikick efter jag druckit den, men det kanske är psykiskt. Om det är psykiskt eller inte spelar egentligen ingen roll, huvudsaken man känner sig piggare ;)!

Idag bestod min smoothie av:
  • 1 äpple
  • 2 kiwi
  • Halv pressad citron
  • 4 dl vatten
  • 2 stora nävar grönkål
Den här smoothien smakar riktigt friskt, kanske på gränsen till surt, men smakar ändå riktigt bra tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar