Träning och hälsa

måndag 21 januari 2013

1 vecka med gröna smoothies

Japp, nu har jag druckit gröna smoothies en vecka så tänkte utvärdera och skriva om jag upplevt någon skillnad. Till att börja med så har jag blivit mycket piggare på kvällarna, har nästan svårt att sova. Har en massa energi kvar vid läggdags. På grund av all energi har det gått jättebra att träna och jag har känt att jag kan ge det där lilla extra. Viktmässigt har jag stått stilla. Jag har tyvärr inte märkt någon förbättring av naglarna, hyn eller att jag är lite blå under ögonen. Men sen är man ju allmänt blek och glåmig så här års.

Jag har kunnat tillsätta mer och mer bladgrönt samt minskat lite på fruktmängden utan att jag tycker att smaken försämrats. Jag kommer definitivt fortsätta med gröna smoothies resten av månaden så får vi se om jag märker av några fler förändringar.

Dagens gröna bestod av:
  • 2 nävar ruccola
  • 2 gröna äpplen
  • 1 lime
  • Lite selleri
  • Några havtorn
Smaken var inte fantastisk det måste jag erkänna. Men sen tycker jag egentligen inte om selleri. En kompis fick smaka och hon tyckte det var riktigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar